Interviu din seria ”Între două release-uri”, dedicată discuțiilor cu creatorii și dezvoltatorii digitali din țară.

Specializările digitale vin la pachet și cu o doză de obscur: ce-i acolo și de ce e așa? Am stat la discuții cu specialiști din arii profesionale de nouă generație, pentru a încerca să înțelegem cât mai multe despre meseriile de astăzi, în noua serie de interviuri Între două release-uri .

Începem cu one of our great own, Arnold Vieriu, mentor Digital Nation al programului Advanced Social Media Marketing.



Ce înseamnă să faci social media marketing în ziua de astăzi? Cum ai descrie meseria ta generației părinților sau bunicilor noștri?

Social Media se schimbă de la o oră la alta, iar un om de social media marketing trebuie să fie mereu conectat, adaptabil și pasionat și dornic să învețe zilnic câte ceva. Pentru bunici și părinți sunt băiatul care face reclame pe Facebook și lucrează mult :).



Care sunt particularitățile social media marketing la noi în țară? Ai remarcat vreun flavour local, fie ca tine de clienți, de modul de lucru, de tipul de proiecte cerute sau de altele?

Lucrez într-o agenție care face parte dintr-o rețea globală și pot să spun că social media marketing-ul are exact aceleași issues în fiecare țară. Ca flavour local, performăm bine pe conținutul video vs. celelalte țări și există și explicația: viteza Internetului mobil și abonamentele ieftine cu opțiuni nelimitate îi fac pe români să nu fie cumpătați în video watching și scrollat intens pe social media channels.



Există și “misconceptions” despre acest line of work? Mituri, păreri greșite despre ce implică să faci social media marketing? Cred ca toți am văzut meme-urile cu “What my friends think I do, what I actually do”..

Aici am o listă infinită 🙂 Mă voi rezuma la cea mai frecventă, totuși: “Stai toată ziua pe Facebook la muncă.”



Din observațiile tale, ce fel de oameni sunt atrași de social media marketing, ce au ei in comun? La nivel de background, mentalitate, valori în viață, cafea băută, profil de gamer, orice…

Atunci când mă uit peste CV-urile oamenilor care aplică pentru posturi de Social Media Manager îmi dau seama că oamenii nu trebuie să fi studiat la o secție anume sau să fi făcut vreun Oxford: interviul îmi spune dacă omul este sau nu potrivit cu job-ul acesta. Las mai jos câteva criterii:

  1. Atenția la detalii și organizarea
  2. Prietenia cu limba română
  3. Curiozitatea și dorința de învățare continuă.



Cum ți-ai descoperit tu pasiunea pentru domeniu? Unde te vedeai profesional în copilarie și cum ai ajuns unde ești astăzi?

În copilărie mă visam jurnalist de război, așa că am dat la Jurnalism, unde profesoara de Publicitate mi-a zis că eu sunt făcut pentru publicitate și PR, m-a băgat la niște cursuri extra unde mi-am dat seama și eu că This is the job și iată-mă aici :).



Care au fost acele momente din parcursul tău profesional în care simți că ai crescut cel mai mult? Ce a facut să fie așa?

Cred că a fost prin 2016, când eram deja la Tribal și am început să fac strategie adevărată de social media.



Ce sfaturi i-ai da cuiva care abia acum începe dezvoltarea în social media marketing? Care ar fi do’s and don’ts pentru un junior, ce ar trebui sa aibă în vedere?

  • Do’s: Nu te vei plictisi niciodată lucrând în social media marketing.
  • Don’t’s: Vezi că faza cu plictiseala vine și cu presiunea “S-a mai făcut.”

Pe Arnold îl puteți urmări și aici: Linkedin, IG.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>