Eticheta de business – cât este ea de importantă?

Prezenţa şi prezentarea în orice afacere şi mai ales în cazul oricărui start-up sunt obligatorii pentru succesul la care vei lucra să ţi-l construieşti.

Ele îţi vor obţine un nou parteneriat sau te vor face să îl pierzi. Câteva reguli ţin de bunul simţ al întreprinzătorilor, pe când altele devin reguli nescrise atunci când decizi să devii parte din mediul de afaceri.

ddd

Care sunt aceste reguli?

  • Telefonul există doar în afara sălilor de şedinte. O regulă atât de simplă ar trebui să vină de la sine respectată şi cu toate acestea de multe ori nu este. Chiar dacă aştepţi un telefon important, trebuie să fii capabil să anticipi acest telefon, astfel încât să îl planifici înaintea sau după terminarea negocierilor.
  • Liftul devine Elveţia. Un spaţiu deschis şi neutru de comunicare şi conectare cu angajaţii, cât şi cu eventualii parteneri. Acele câteva minute pot deveni preţioase şi hotârâtoare pentru ca cei din jur să îşi creeze o opinie despre omul din spatele afacerilor.
  • Doar pentru că este numit open space, nu înseamnă că devine un spaţiu deschis oricărei conversaţii. Liftul preia acel rol, mai degrabă.
  • E-mail-urile oficiale trebuie să respecte şi ele o etichetă. Evită email-urile care devin personale sau lipsite de profesionalism, indiferent cu cine vei comunica din cadrul afacerii. Respectă regula celor 4 C: coerent, concis, clar şi corect.

sss

  • Cine eşti pe reţelele de socializare, într-un spaţiu public şi accesibil oricui, te va defini în ochii celor alături de care munceşti sau intenţionezi să lucrezi în viitor. Toate persoanele din reţeaua profesională care se vor regăsi şi în mediul tău social online, vor aştepta un anumit vocabular şi anumite opinii.
  • Prezintă-te cu numele complet şi fii atent la ceea ce îţi comunică cealaltă persoană.
  • Nu trage scaunul nimănui. Chiar dacă poate reprezenta un semn de politeţe pentru tine, relaţiile parteneriale şi de afaceri nu presupun şi astfel de gesturi.
  • Dacă iei masa cu un partener sau un coleg de afaceri, ai grijă să comanzi în acelaşi timp cu el şi aşteaptă până când veţi fi în concordanţă.

Impresiile create la început de afacere şi menţinute pe parcursul său sunt esenţiale pentru a defini cine vei fi tu în ochii angajaţilor şi ai partenerilor.

Dacă vrei să afli rapid atunci când publicăm articole noi, te invităm să dai un like fanpage-ului DevAcademy şi să te abonezi la newsletter.

Comments are closed.